تهیه گز با استفاده از عسل

انواع گز مرغوب یکی از شیرینی‌های بسیار خوشمزه‌ای است که از بهترین برند گز اصفهان می‌توانید آن را تهیه کنید.
باید بدانید که گز اصفهان به عنوان یکی از شیرینی‌های بسیار معروف شناخته می‌شود. در واقع گز به دلیل طعم بسیار جذاب و منحصر به فردی که دارد، طرفداران بسیار زیادی نیز دارد.
افراد زیادی هستند؛ دوست دارند، طرز تهیه گز با استفاده از عسل را بدانند تا بتوانند گز را با استفاده از مواردی که در دسترس دارند، درون خانه تهیه کنند.

نکته‌ای که باید بدانید؛ این است، طرز تهیه گز با استفاده از عسل بسیار ساده است. شما می‌توانید این شیرینی بسیار خوشمزه را درون خانه خودتان تهیه کنید، از آن لذت ببرید.

گز با استفاده از عسل

انواع مدل گز یکی از شیرینی‌های بسیار خوشمزه‌ای است که همه افراد علاقه بسیار زیادی به خوردن آن دارند.
امروزه کمتر کسی پیدا می‌شود، دوست نداشته باشد، گز را مصرف کند؛ زیرا گز از نظر ظاهر بسیار زیبا است.

از نظر طعم و عطر گز یک طعم بسیار جذابی دارد. محبوبیت گز فقط برای ایرانی‌ها نیست، در کشورهای خارجی هم افراد زیادی هستند؛ علاقه‌ای به استفاده از گز دارند. گز از شیرینی‌های سنتی و قدیمی در بین ایرانی‌ها شناخته می‌شود، خواص بسیار زیادی را هم برای بدن انسان‌ها دارد.

امروز افرادی که به شهر اصفهان سفر می‌کنند؛ دنبال بهترین مرکز خرید گز اصفهان هستند تا بتوانند این خوراکی بسیار خوشمزه را خریداری کنند، از آن استفاده کنند.
اما نکته‌ای که وجود دارد؛ این است که آیا تا به حال به دنبال این بوده‌اید، گز با طعم عسل خریداری کنید؟ بسیاری از افراد این موضوع را نمی‌دانند، پاسخ آن‌ها خیر است. اگر شما جستجویی درباره تهیه گز با عسل داشته باشید، می‌توانید، نکات مناسبی را به دست بیاورید.

شاید به دنبال این هستید، گز را با استفاده از عسل در خانه تهیه کنید؛ این نوشته می‌تواند برای شما مناسب باشد.

اگر بتوانید گز را در خانه تهیه کنید، باید بدانید که می‌توانید مزیت‌های بسیار زیادی را به دست بیاورید. می‌توانید گز را با استفاده از عسل را درون خانه تهیه کنید، در مهمانی‌ها و دورهمی‌های دوستانه از آن استفاده کنید.

مواد اولیه برای تهیه گز عسلی

برای اینکه بتوانید گز عسلی را درون خانه تهیه کنید؛ به یک سری از مواد اولیه نیاز دارید. مواد اولیه‌ای که برای تهیه گز عسلی مورد استفاده قرار می‌گیرند، عبارتند از:

  1. عسل: یک دوم فنجان
  2. شربت ذرت سبک: یک فنجان
  3. شکر: دو فنجان
  4. مغز پسته: سه چهارم فنجان
  5. فندق: سه چهارم فنجان
  6. نمک: یک چهارم قاشق چایخوری
  7. آب: یک چهارم فنجان
  8. سفیده تخم مرغ: 2 عدد
  9. عصاره وانیل: 2 قاشق چای‌خوری
  10. عصاره بادام: یک قاشق چای‌خوری
  11. کره نرم شده: یک چهارم فنجان
  12. آب شکوفه پرتقال: یک قاشق چای‌خوری
  13. کاغذ برنج خوراکی

گز با استفاده از عسل

طرز تهیه گز با عسل

برای اینکه بتوانید گز را با عسل را تهیه کنید؛ باید یک سری از مراحل را انجام دهید.

در مرحله اول باید یک قالب 13 در 9 را آماده کنید. کاغذ برنجی که تهیه کرده‌اید، را در کف قالب قرار دهید. مطمئن شوید، کاملاً سر جای خودش قرار گرفته است. بعد از آن شکر را به همراه شربت ذرت عسل و آب درون یک قابلمه بزرگ بریزید، آن را روی حرارت متوسط بگذارید. باید دقت کنید؛ محتویاتی که درون قابلمه وجود دارد، را دائماً هم بزنید تا شکر به خوبی به محلول حل شود. در مرحله بعدی با استفاده از برس خیس شیرینی‌های کنار قابلمه را تمیز کنید، بتوانید از تشکیل بلورهای قند جلوگیری کنید.

بعد از اینکه مدت زمانی هم زدید؛ لازم است که هم زدن را توقف کنید. با استفاده از دماسنج آبنبات را به درون قابلمه اضافه کنید. دماسنج باید دمای 252 درجه را نشان دهد.

اگر دماسنج این عدد را نشان نمی‌دهد؛ باید چند لحظه صبر کنید، دمای مورد نظر به دست بیاید. بعد از آن باید سفیده تخم مرغ را به خوبی هم بزنید. مطمئن شوید؛ آن خوب پف می‌کند. بهتر است هم زدن سفیده تخم مرغ را به صورتی انجام دهید، سفیده تخم مرغ همزمان با رسیدن شربت به دمای مورد نظر آماده شود.

اگر سفیده تخم مرغ را مقداری زودتر از شربت آماده کردید؛ بهتر است هم زدن را متوقف کنید. بعد از اینکه شربت به دمای 252 درجه رسید؛ باید یک چهارم فنجان از شربت مورد نظر را جدا کنید. مابقی شربت را روی حرارت بگذارید.

بعد باید شربت را به آرامی به درون محلول سفیده تخم مرغ بریزید. باید به مدت 5 دقیقه هم زدن سفیده تخم مرغ را انجام دهید. علاوه بر آن دمای شربتی که روی حرارت وجود دارد؛ باید به دمای 315 درجه برسد. بعد از اینکه شربت مورد نظر به دمای مورد نظر رسید؛ باید ظرف را از روی حرارت بردارید، آن را در محل دیگری قرار دهید.

در ادامه هم باید شربت را درون سفیده تخم مرغ بریزید، آن را هم به مدت 5 دقیقه هم بزنید.

گز با استفاده از عسل

بعد از این مدت زمان 5 دقیقه باید هم زدن را متوقف کنید.

عصاره بادام، وانیل، آب شکوفه پرتقال، کره و نمک را به مواد درون ظرف اضافه کنید. در این مرحله باید تمامی مواد را با استفاده از همزن به خوبی هم بزنید، این کار را ادامه دهید، کاملاً مواد سفت شود.

در ادامه هم باید مغزهای پسته و فندق را درون مواد بریزید. مواد گز را با استفاده از دست مخلوط کنید.

در ادامه باید موادی که آماده کردید، درون یک ظرف بریزید، آن را از قبل آماده کرده‌اید.
سطح رویی مواد را با استفاده از کارتک یا چاقو به خوبی صاف کنید. چاقو یا کاردک مورد نظر را با اسپری پخت و پز به خوبی اسپری کنید.

در این مرحله باید با سطح رویی ظرف را یک کاغذ برنجی بپوشانید. در نهایت گز شما آماده است، شما می‌توانید از آن استفاده کنید.

نکته

نکته بسیار مهمی که باید به آن توجه کنید؛ این است، برای برش گز باید از چاقویی استفاده کنید، با استفاده از اسپری پخت و پز تمیز شده است. به این ترتیب گز به سطح چاقو نمی‌چسبد، شما می‌توانید آن‌ها را به قسمت‌های متفاوت تقسیم کنید. گز را به برش‌های مربعی کوچک تقسیم کنید، آن‌ها را درون یک ظرف دربسته قرار دهید.
بهتر است برای نگهداری بیشتر گز آن‌ها را درون محیط خنک قرار دهید.
باید بدانید که تهیه گز با استفاده از عسل یک موضوع بسیار ساده‌ای است. ولی شما تمامی نکاتی که برای تهیه گز وجود دارد را باید رعایت کنید تا بتوانید مدل‌های پر طرفدار گز را تهیه کنید.

0 پاسخ

پاسخ دهید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
مشارکت رایگان.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *