مدل‌های پر طرفدار گز

گز یکی از یکی از خوراکی‌هایی است که امروزه طرفداران بسیار زیادی دارد. افراد متناسب با سلیقه خودشان می‌توانند انواع گز مرغوب را از مرکز خرید گز اصفهان تهیه کنند.
گز به دلیل اینکه خاصیت کشسانی و نرمی دارد، افراد زیادی به آن علاقه دارند و از آن استفاده می‌کنند، ما در این نوشته مدل‌های پر طرفدار گز را به شما معرفی خواهیم کرد.

باید بدانید که آشپزهای خلاق به دنبال راهکارهای جذابی را برای بالا بردن تنوع محصولات در نظر دارند تا بتوانند، محصولات با کیفیتی را تهیه کنند و در اختیار افراد قرار می‌دهند. شیرینی پزها علاوه بر استفاده از شکر از شیرین کننده‌های دیگری مانند عسل یا انواع شربت‌های شیرین کننده میوه استفاده می‌کنند. استفاده از عسل در گز می‌تواند حس بسیار عالی را برای محصول به وجود بیاورد. 

مدل‌های متنوع گز

مدل‌های پر طرفدار گز را بشناسید

یک تنوع بسیار عالی دیگری که برای انواع مدل گز وجود دارد، تنوع از نظر مغزهایی است، گزهای پر مغز از انواع مدل‌های پر طرفدار گز در بارار هستند.
گزهایی که به صورت سنتی مورد استفاده قرار می‌گیرند، با پسته‌های کرمان تهیه می‌شوند.

مغزیجات در تولید گز نقش مهمی دارند، رفته رفته مغزیجات مهم دیگری مانند بادام، پسته، گردو و فندق برای تهیه گزها مورد استفاده قرار گرفتند. کارخانه‌های تولید گز تلاش کردند، در مدل گزها مغزیجات هم درون گزها استفاده کنند.

در ابتدا تولید گزها با مغزهای دیگر فقط به صورت محدود بود، ولی امروزه طرفداران بسیار زیادی برای این محصولات به وجود آمده است. افراد به دنبال این هستند، از گزهایی با طعم‌های متفاوت استفاده کنند. 

مدل‌های پر طرفدار گز در بازار عبارتند از:

  1. گز بادامی
  2. گز پسته‌ای
  3. گز گردویی

در ادامه هر یک از موارد فوق را بررسی خواهیم کرد.

مدل‌های متنوع گز

1. گز بادامی

گز بادامی یکی از مدل گزهایی است، می‌تواند خوشمزه‌ترین یا تلخ‌ترین اتفاق را برای شما به وجود بیاورد. بادام مقداری سفت است، اگر به صورت خام در گز مورد استفاده قرار بگیرد؛ اصلاً حس و حال نرمی گز را به شما نمی‌دهد.
سفت بودن بادام ممکن است، مقداری برای شما اذیت کننده باشد.

برای اینکه بخواهند، گزها را با بادام تهیه کنند؛ لازم است که یک سری تغییراتی را درون بادام‌ها به وجود بیاورند.
شرکت‌های تولید کننده متفاوت مثلاً از فرهای صنعتی برای دمای مشخص استفاده کردند، بتوانند بادام‌ها را با استفاده از این دمای مشخص بو دهند. به همین دلیل با بو دادن بادام در دمای مشخص باعث می‌شوند، بادام تردتر شود. زمانی که شما یک گاز کوچکی می‌گیرید، این بادام به راحتی در دهان شما شکسته می‌شود. 

بهترین نوع بادامی که امروزه برای تهیه گز از آن استفاده می‌کنند، بادام مامایی است؛ نسبت به بادام‌های دیگر مقدار قیمت گران‌تری دارد. اما بادام مامایی طعم و عطر بسیار عالی و فوق العاده دارد، می‌تواند حس بسیار جذابی برای شما به وجود بیاورد.
از بهترین برند گز اصفهان می‌توانید گز بادامی را تهیه کنید.

2. گز پسته‌ای

زمانی که شما با نام گز روبرو می‌شوید، قطعاً آن چیزی که به ذهن شما می‌خورد؛ پسته می‌باشد. تصور گز قدیمی و اصیل با پسته در ذهن افراد وجود دارد. گز پسته‌ای به عنوان پرفروش‌ترین گزهایی به حساب می‌آید، افراد از آن استفاده می‌کنند.

متاسفانه امروزه به دلیل اینکه قیمت گز افزایش پیدا کرده است؛ مردم مجبور هستند، از گزهایی با درصدهای کمتری استفاده کنند، به سراغ استفاده از گز با مغزهایی مانند بادام و فندق نروند. 

برای تهیه گز از مخلوط اصلی به نام گزانگبین استفاده می‌کنند.

گزانگبین به عنوان یک شیرین کننده طبیعی به حساب می‌آید، همخوانی بسیار زیادی با ترکیب پسته دارد. پسته‌هایی که امروزه در بازار وجود دارد، در انواع متفاوتی است؛ که آن‌ها عبارتند از: پسته‌های اکبری، احمد آقایی، کله قوچی و…. از مهم‌ترین پسته‌هایی که برای تولید گز استفاده می‌کنند، پسته‌های کله قوچی و پسته‌های فندقی هستند. این دو مدل پسته به دلیل اینکه چربی متوسط دارند، طعم بهتری را برای گز به وجود می‌آورند. 

قیمت جهانی که برای پسته وجود دارد، از 10 هزار تا 30 هزار دلار متغیر است. با توجه به میزان سبزی اندازه و خندان بودن پسته قیمت آن متفاوت می‌شود. 

مدل‌های متنوع گز

3. گز گردویی

یکی از مدل گزهای دیگری که امروزه در بازار وجود دارد؛ گز گردویی می‌باشد.
به دلیل وجود منطقه کوهستانی ما گردو می‌تواند رشد بسیار عالی داشته باشد؛ به همین دلیل گردو یکی از محبوب‌ترین و پرمصرف‌ترین مغزیجاتی است، ایرانی‌ها علاقه بسیار زیادی به استفاده از آن دارند. 

گزهای گردویی به دلیل اینکه گردو یک مغزیجات چربی است، طعم بسیار جذابی دارد. افرادی که این طعم را دوست دارند؛ به دنبال استفاده از این مدل گزها می‌روند.

گزهایی که امروزه در بازار وجود دارند، از نظر بسته‌بندی به دو نوع گز آردی و گز لقمه‌ای تقسیم می‌شوند. این دو نوع گز هیچ تفاوتی از نظر طعم و مواد تشکیل دهنده ندارند، فقط از نظر بسته‌بندی شیوه‌های متفاوتی دارند. به دلیل اینکه گزهای آردی حس نوستالژیک بسیار زیادی را برای افراد به وجود می‌آورد؛ پس به همین دلیل افراد زیادی هستند، به دنبال استفاده از گزهای آردی می‌روند. با استفاده از گز آردی می‌توانند حس نوستالژیک بودن بسیار جذابی را به دست بیاورند. 

تفاوت گز آردی و لقمه‌‌ای در چیست؟

گز آردی در واقع همان گزی است که شما می‌توانید آن را به تنهایی میل کنید که از مراکز خرید گز اصفهان آردی می‌توانید گز آردی با کیفیتی را تهیه کنید.
ولی یکی از معایبی که درون گز آردی وجود دارد؛ این است، زمانی که شما گزهای آردی را مصرف می‌کنید، با استفاده از آن‌ها تمامی لباستان پر از آرد می‌شود. لباس اردی باعث می‌شود، افراد کمی به دنبال استفاده از این گزها بروند. افراد زیادی هستند، ترجیح می‌دهند؛ از گزهای لقمه‌ای استفاده کنند. 

در سال‌های گذشته بتوانند ماندگاری گزها را افزایش دهند، خاصیت چسبندگی آن را مقداری کاهش دهند؛ در ظرف کمی آرد قرار می‌دادند. وجود گز در آرد باعث می‌شد، طعم بسیار جذاب و منحصر به فردی برای گزها به وجود بیاید. یک نوع گز دیگری که در بازار ایران وجود دارد، حدوداً 20 سال است؛ افراد از آن استفاده می‌کنند، گزهای لقمه‌ای هستند. 

گزهای لقمه‌ای به دلیل راحتی بسیار زیاد و ماندگاری بالا افراد بسیار زیادی به دنبال استفاده از آن می‌رفتند.
گزهای لقمه‌ای راحتی بسیار زیادی برای افراد به وجود می‌آوردند، مشکلاتی که برای گز آردی وجود داشت، درون گزهای لقمه‌ای ارد وجود ندارد. باید بدانید که ماندگاری گزهای لقمه‌ای حدوداً دو برابر بیشتر از گزهای آردی بود.

وجود گزهای لقمه‌ای باعث شد، تنوع درون محصولات گز افزایش پیدا کند. افراد معمولاً به دنبال این هستند، محصول‌های با کیفیت بهتری را تهیه کنند. 

0 پاسخ

پاسخ دهید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
مشارکت رایگان.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *